Spor klikkene fra annonsene dine med Facebook Sporingpiksel

Illustrasjon. Facebook Pixel
En hvilken som helst bedrift med vekst som mål har utnytte av å overvåke og analysere nettstedet og brukernes aktiviteter.

Hvordan kan man kostnadseffektivt annonsere kun til kunder som sannsynligvis blir å kjøpe ditt produkt?

En hvilken som helst bedrift med vekst som mål har utnytte av å overvåke og analysere nettstedet og brukernes aktiviteter. Facebooks sporingspiksel gir deg et nyansert blikk av trafikk fra Facebook, ved hjelp å legge inn en kodesnutt på nettstedet, som ser når og hvor brukere gikk inn på enhver side på nettsiden din.

Hva gjør en Facebook sporingspiksel?

Den mest effektive måten å overvåke hva folk gjør på nettsiden din etter at de har klikket på Facebook-innleggene dine, er ved å opprette en Facebook sporingspiksel for konverteringsovervåkning. Når du har gjort dette kan man enklere måle avkastningen på innkommende trafikk som har sitt utgangspunkt fra Facebook. Man kan også bruke denne informasjonen for å bedre treffsikkerheten til dine Facebook annonser.

Vi sørger for å legge til rette for dette på alle sider på nettstedet ditt der det forekommer konvertering (f.eks. booking eller tilbakemelding). Pikselen sporer så disse konverteringene tilbake til Facebook kontoen din i tillegg til ordinær trafikk på siden. Eller hvor lenge en gitt bruker er på en spesiell side eller leser om et spesielt produkt.

Speilpublikum er personer som ligner på de du allerede har hatt besøk av

Når konverteringspikslene først er på plass er det enkelt å finne flere personer som ligner på de som allerede har konvertert på nettstedet ditt. Man kan opprette speilpublikum, slik at vi kan bruke informasjonen fra konverteringspikselen til å finne personer som ligner de som med størst sannsynlighet vil konvertere. (F.eks. booke samme produkt som andre har booket.

Eks. 1: Speilpublikum

Vi bruker først konverteringspikselen over en tid til å spore flere kunder som kjøper et av de bookbare produktene via dine Facebook-annonser og -innlegg. Ved å opprette et speilpublikum finner Facebook andre personer som har lignende interesser til de som allerede har booket. På den måten vil du kunne nå ut til mange flere hvor sannsynligheten er større for å oppnå konvertering/booking.

Eks. 2: Siste 30 dager

Vi kan også lage en annonse som kun vises for de som har vært på nettstedet siste 30 dager, slik at man er sikker på å nå de som allerede vet om dere og deres produkter.

Eks. 3: Top 10% av mest tilbrakt tid på nettsiden – siste 60 dager

Det er også mulig å lage en annonse som skal vises for de som har besøkt nettsiden siste 60 dager, men kun for de topp 10% av de som har tilbrakt lengst tid på nettsiden. På den måten kan du med et minimalt annonsebudsjett nå de brukerne som anses som svært potensiell kunder.
Vil du ha hjelp? Følg lenken og vi vil ta kontakt med deg så fort som mulig!

Ronny Hofsøy

CTO og teknisk tryllekunstner. Ronny er det digitaleste digitale hodet vi har i Benzin og sørger for sømløse digitale prosesser og integrasjoner. Ronny sier han «har jobbet med Internett siden før det het Internett», og vi tror han.
DEL
Del dette innlegget!

Relaterte artikler