I hvertfall hvis vi skal tro IPSOS-manager Eyde Warembourg. Hva …
Read MoreLes vår artikkel om hva som kjennetegner en god logo her!
En nettside er kun så god som innholdet som presenteres på den. Også på denne fronten kan vi hjelpe til. Vet du for eksempel hvorfor du bør ha en blogg på nettsiden din?
I hvertfall hvis vi skal tro IPSOS-manager Eyde Warembourg. Hva …
Read MoreKort fortalt: Fordi du nå sitter og leser dette.
Read MoreVerden er i endring. Endringen har ført med seg mange nye innovasjoner for bedrifter, deriblant innen markedsføring og medieproduksjon. Flere aspekter ved å ha en bedrift er i stadig forandring, og bringer med seg nye kunde- og markedskrav. Derfor er det viktig å hele tiden kunne ta inn over seg innovasjonen i samfunnet for å holde seg «flytende» i et stort hav av konkurransedyktige konkurrenter.
Podcaster har tiltrukket seg stor popularitet over årene. En podcast er et sett med digitale lydfiler som er tilgjengelige på internett for nedlastning eller streaming. Lytteren kan abonnere på podcasten på en av de forskjellige strømmetjenestene som Spotify, Soundcloud eller Apple sin egen podcastapp, og hele tiden få beskjed om når en ny episode er publisert. I Norge har podcasten hatt et skikkelig oppsving i 2018 og 2019. Tall fra IPSOS viser at 49% av nordmenn mellom 18-29 år hører på minst en podcast årlig, mens tallet er 40% for de mellom 30-39 år. Omtrentlig hører 1,3 millioner nordmenn minst én podcast i måneden!
Flere og flere bedrifter tar i bruk podcaster for å tiltrekke seg nye kunder, beholde lojalitet til nåværende kunder og ta en større bit av markedsføringskaka. Det er et kraftig markedsføringsverktøy! Folk hører mest på pocaster mens de reiser, går seg en tur eller driver med matlaging eller annet husarbeid. Radioens tid svinner hen, mens podcasten har blitt det nye mediet på mobile enheter. Den økte bruken av mobiltelefoner sies å skylde den eksplosive veksten til podcaster.
Å åpne seg selv og bedriften opp i podcastuniverset er litt som å åpne Pandoras eske. Før du har gjort det selv, har du ingen anelse om hva du kan forvente. Det betyr dermed ikke at du kan bli kvitt problemene før du går live. Forvent en bratt læringskurve i begynnelsen, men vær klar til å utforske teknologien før podcasten launches helt. Du åpner ikke et bakeri uten å ha minst et kakestykke klart, og du trykker ikke «Publiser» før du har laget en plan.
Hvilken målgruppe skal podcasten din nå ut til? Hvordan ser årshjulet til bedriften ut? Alt dette må vi ha på plass før vi kan begynne med den artige biten – selve produksjonen.
Hvordan skal episodene være? Noen podcaster har gjester og inneholder intervjuer som skaper det meste av innholder, slik som Tromsø-podcasten BYNN. Andre podcaster har en eller flere faste programledere som diskuterer et nytt tema hver gang, eksempelvis den populære Konspirasjonspodden.
De 10 første episodene setter tonen for enhver podcastlaunch, så sørg for å ha gode temaer eller engasjerende gjester for å ikke miste lyttere. Bruk ansatte i bedriften eller relevante mennesker i bedriftens og ditt eget nettverk for å bidra til at oppstarten av podcasten går smooth.
Hva er et rimelig antall nedlastninger for å markere «suksess»? Dette er individuelt. Som i all markedsføring er det viktig å holde et øye på antall mennesker som er interessert i innholdet ditt. Begynner du å se en vedvarende nedgang i antall lyttere? Gå tilbake til start og still deg de vanskelige spørsmålene som igjen kan hjelpe deg med å dytte podcasten på riktig spor igjen.
Blir det en dårlig episode en gang i blant? Selvsagt. Og hvis du har planlagt godt og har bra innhold i sekken, kan du ikke unngå å publisere den i vente på en bedre episode. Før du gjør podcasten offentlig er det lurt å ha flere episoder i bakhånd. På den måten har du alltid en bufferzone å falle tilbake på – skulle innholdet være manglende.
Linneær TV er på vei ut, og det samme er linneær radio. Podcasten har bidratt til å skape en ny æra og ny plattform for både markedsføring, underholdning og kunnskapsutveksling. Med over 1,3 millioner unike norske lyttere hver måned når man ut til en stor del av kundemassen, samtidig som bedriften får prøvd seg på nye utfordringer og holder seg «on top of the game». For selv om podcast har blitt et veldig populært medie raskt, er det mange som ennå ikke har turt å ta steget inn – spesielt her i Nord-Norge. Det betyr at det sitter utallige mennesker i kulda, sultne etter nytt podcastmateriale å høre på på vei til jobb. Kanskje det blir din?
Vi hjelper deg med å lage podcast. I dag sitter vi på splitter nytt podcastutstyr og et innspillingsrom som bare higer etter å bli brukt. Vi kan føre deg gjennom hele prosessen, fra å definere målgruppe til å markedsføre julespesialen dere spiller inn. Hos oss har vi lydteknikere, digital markedsfører, grafiske designere og innholdsprodusent som tar dere gjennom hele podcastløpet. Hold deg på toppen av kundefjellet og stå synlig utover hele Norge med oss i Benzin!
Google Min Bedrift lar deg styre din bedrifts digitale tilstedeværelse i Google Søk og Maps, og er et uvurdeelig våpen i ditt digitale SEO arsenal.
Alle skal kunne bruke nettsiden din, uansett forutsetninger. Det er derimot lett å bli gal av å prøve å oppfylle de ulike kravene og spesifikasjonene. Ikke bekymre deg – Benzin er her for å hjelpe deg!
Typografi er et bredt begrep som omhandler utseende av tekst og bokstaver. Det kan være størrelse, avstanden, skrifttype og justering. I denne artikkelen tar vi for oss fonter og deres betydning for din merkevare.
WordPress er en utrolig fleksibel og sikker løsning, som passer til alle typer nettsider.
Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å gi deg den beste opplevelsen mulig. Ved å fortsette å bruke nettsiden aksepterer du dette.